گلدانی چاه فاضلاب یکی از مهمترین مصالح ساختمانی به جهت اتمام کار کول گذاری می باشد. در این پست میخواهیم پیرامون نحوه چیدن و دلایل اصلی استفاده از گلدانی چاه سخن بگوییم همچنین به تعدادی از سوالات شما عزیزان پیرامون خرید گلدانی پلاستیکی یا گلدانی سفالی پاسخ دهیم، در ادامه همراه ما باشید…

مشاوره رایگان 09121459864

گلدانی چاه در کجا استفاده میشود؟

 گلدانی چاه معمولاً در قسمت بالایی چاه و برای اتمام کول گزاری  استفاده میشود و به صورت یک قیف عمل میکند و کار اصلی آن این است که در طولانی مدت سبب عدم پاشش و ریزش آب به دور چاه و دیواره های کول سیمانی شود و آب از خروجی های فاضلاب مستقیم در داخل گلدان سفالی یا پلاستیکی قرار می گیرد و مستقیم به انتهای چاه میریزد و سبب می شود فرسودگی ناشی از برخورد قطرات آب و فاضلاب انجام نپذیرد.

 

در کلیپ زیر این موضوع به صورت واضح توضیح داده شده است.

مشاوره رایگان 09121459864

آیا استفاده از گلدان چاه اجباری است؟

 شاید استفاده از گلدانی چاه فاضلاب در نگاه اول اختیاری بیاید؛ اما با گذر زمان و همچنین تجمع گازهای سمی و شیمیایی در داخل چاه خاک فرسوده میشود و برخورد آب و مواد شیمیایی داخل چاه فاضلاب سبب فرسوده شدن خاک نیز می شود و به مرور خاک نشست کرده و سبب نشست ساختمان و نشست چاه نیز میشود از پیشنهاد می گردد استفاده از گل گلدان چاه فاضلاب را جدی تر بگیرید.

مشاوره رایگان 09121459864

گلدانی فاضلاب سفالی بهتر است یا پلاستیکی؟

 در پاسخ به این سوال باید بگوییم فرق آنچنانی  بین استفاده از این دو نمیباشد و تنها به خاطر موضوع شکستن گلدان سفالی به دو علت حمل و جابجایی و همچنین رانش زمین یا همان زلزله بهتر است از گلدان پلاستیکی که مقاومت بیشتری و همچنین مرتعش می باشد استفاده شود همچنین گلدان پلاستیکی چاه فاضلاب دارای چند خروجی می باشد اما گلدان سفالی یک خروجی دارد.

گلدانی چاه سفالی
گلدانی چاه سفالی
مشاوره رایگان 09121459864

قیمت گلدان سفالی چاه فاضلاب

قیمت گلدانی سفالی در  سال ۱۴۰۲ به ازای هر عدد گلدان ۷۰ سانتی ۳۰۰ هزار تومان می باشد جنس آن از خاک رس بوده و شکل آن را در بالا می توانید مشاهده نمایید. و  همیشه در مجتمع تولیدی شهر کول موجود بوده و بهتر است با سفارش کول خود آن را به صورت رایگان دریافت نمایید.

قیمت گلدان پلاستیکی چاه فاضلاب

 قیمت گلدانی پلاستیکی در سال ۱۴۰۲ به ازای هر عدد گلدان ۷۵ سانتی تقریباً ۷۵۰ هزار تومان می باشد و همچنین ابعاد گلدان ۸۵ سانتی نیز تقریباً هفتصد و پنجاه هزار تومان باشد.

مشاوره رایگان 09121459864

چه سایز گلدانی برای کول میله ۷۰ استفاده میشود؟

 اگر بخواهیم پیرامون پاسخ این سوال سخن بگوییم ابتدا باید بگویم که کول میله ۷۰ ؛ نوعی از کول گرد می باشد که ابعاد آن قطر ۷۰ سانتی متر دارد هر چهار عدد آن یک متر طول می‌شود و معمولاً جز پرفروش ترین نوع از کولهای سیمانی گرد می باشد. برای این سایز کول سیمانی پیشنهاد می شود از گلدانی سایز ۶۵ استفاده نمایید. مخروطی شکل بودن آن سبب می شود ۱۰ سانتی متر پایین تر از قطر داخلی کول قرار گیرد و این ۱۰ سانتی متر پایین تر رفتن نسبت به سطح اولیه کول چاه سبب می شود تا آب به هیچ وجه به جداره های کول سیمانی و جداره های چاه برخورد نکند و این موضوع در عمر چاه فاضلاب تاثیر مستقیم و بسزایی دارد.

مشاوره رایگان 09121459864

آیا میشود طوقه چینی انتهای چاه را با آجر انجام داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در در زمان های قدیم طوقه چینی انتهای چاه با آجر صورت می گرفته و استفاده از آجر به جهت طوقه چینی انتهای چاه هیچ مشکل و عیبی ندارد از لحاظ عمر نیز عمر آن با گلدانی سفالی یکسان می باشد. اما مدت زمان اجرای آن بیشتر و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نمی باشد و این موضوع سبب اختراع گلدانی پلاستیکی چاه شده است با کمترین هزینه هم کار بهتر و هم مقاومت بیشتر و هم مقرون به صرفه تر می باشد.

مشاوره رایگان 09121459864
دریافت قیمت و مشاوره